House of Einstein start voor vrouwen! Laat je gegevens achter en we houden je op de hoogte.

Uitleg over de service

Hoe werkt het precies?

Onze personal shopping service bestaat uit drie simpele stappen: 1) doe de online stijlquiz en meld je aan. Tijdens deze quiz geef je je wensen en maten al door. Kort erna ontvang je een email en belletje van je personal shopper. 2) Na dit kennismakingsgesprek ontvang je de box met kleding en maak je je keuze. In de box zit een retourlabel waarmee je de kleding die je niet wilt houden eenvoudig terugstuurt. 3) Je betaalt achteraf voor de items van je keuze via een betaallink die je ontvangt per email. Je houdt contact met je personal shopper via mail of Whatsapp.

Wat gebeurt er als ik mij aanmeld?

Bij je aanmelding geef je je telefoonnummer, maten, stijl, wensen en adresgegevens door. Hierna word je door ons gekoppeld aan een personal shopper. Je ontvangt direct een email met zijn of haar contactgegevens. De personal shopper zal je zo snel mogelijk bellen om je profiel compleet te maken en je specifieke wensen door te nemen. Naderhand gaat je personal shopper voor je aan de slag en stelt mer zorg je box samen. Je ontvangt je box meestal binnen enkele werkdagen (uiterlijk binnen 2 weken). Uiteraard kun je aangeven op welk adres en op welke dag je de box wilt ontvangen.

Kan ik het eenmalig proberen?

Jazeker! Wij zijn geen abonnement, je zit dus nooit ergens aan vast en ontvangt alleen een box als jij dat wilt. Wel kan de personal shopper weer contact met je opnemen om te vragen of je wensen hebt voor het nieuwe seizoen. Geef eventueel bij je personal shopper aan wat jij prettig vindt (hoe vaak per jaar en via welk kanaal).

Wat voor soort kleding kan ik verwachten?

Wij staan voor originaliteit, kwaliteit en duurzaamheid. Daarom werken we met kleding van premium merken uit o.a. Nederland, Scandinavië en Italië. Onze prijzen zijn vergelijkbaar met de betere kledingwinkels en warenhuizen. Onze kleding is dus duurder dan die van ketens als WE, Zara en H&M. Onze gemiddelde prijzen zijn €120 voor een spijkerbroek, €100 voor een trui en €90 voor een overhemd.

Welke merken hebben jullie?

We werken samen meer dan 50 verschillende merken. Deze worden zorgvuldig geselecteerd op basis van duurzaamheid, stijl en draagbaarheid. Denk hierbij aan: Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Forét, Les Dux, Elvine, Kings of Indigo, Lee, Knowledge Cotton Apparel, NUMPH, Another Label, Fabienne Chapot, Second Female, Five Units, Denham, American Vintage, Kuyichi, MusBomBon, Minimum, Indi & Cold, FRNCH, Cast Iron, Rains, Profuomo, The Goodpeople, Bjorn Borg, Koll3kt, Nowadays, Stenströms – en nog véél meer.

Zie ik van tevoren wat er in de box zit?

Nee. De reden is dat we je de kleding graag in het echt laten passen. Onze ervaring is dat klanten sommige kledingstukken op het eerste oog niets vinden, maar als ze het aanpassen vinden ze het leuk en uiteindelijk wordt het hun favoriete item. Het is ons vak om je iets te laten proberen dat je zelf niet direct zou kiezen, maar erg goed staat. Je kan natuurlijk wel tijdens het intakegesprek aangeven als je een bepaalde kleur/print echt niet wilt, dan wordt hier zeker en vast rekening mee gehouden tijdens het samenstellen van je box.

Wat zit er in een box?

In een box zitten meestal twee complete outfits, aangevuld met passende accessoires zoals riemen en sokken. Ga uit van 6 tot 16 items in totaal. Na het invullen van de quiz belt je personal shopper je nog even op voor wat laatste vragen, zodat ze ervoor kan zorgen dat de inhoud van je box perfect aansluit op je wensen.

Welke maten leveren jullie?

Vrouw:
T-shirts en truien: 34 t/m 44, XS t/m XXL • Jeansmaat: W24 t/m W34 en L28 t/m L34 • Schoenmaat: 35 t/m 42

Man:
T-shirts en truien: XS t/m 4XL • Jeansmaat: W28 t/m W42 en L30 t/m L36 • Boordmaat: 37 t/m 47 (ook mouwlengte 7) • Pakmaat: 44 t/m 62 (plus korte- en lengtematen) • Schoenmaat: 40 t/m 47

Kan ik alleen een complete box bestellen?

Nee, hoor. Je kan zelf aangeven waar je behoefte aan hebt. Wil jij alleen een paar specifieke kledingstukken, dan regelen we dat voor je! Bespreek je exacte wensen met je personal shopper.

Kan ik ook langskomen?

Jazeker! Dat vinden we zelfs erg leuk. We zitten in het centrum van Amsterdam op de Herengracht. Mail ons even op [email protected] met de dag en tijdstip dat je langs wilt komen.

Het aanmeldproces

Hoe kan in me aanmelden?

Daarvoor ga je naar houseofeinstein.nl/aanmelding/. Je geeft je wensen, maten en overige gegevens door en een personal shopper gaat direct voor je aan de slag.

Word ik nog gebeld?

Ja, na je aanmelding belt de personal shopper je nog even belt voor aanvullende vragen over je box. Wel zo handig, want dan weten we zeker dat je kleding krijgt die zo goed mogelijk aansluit bij je wensen. Kun je niet opnemen? Je ontvangt ook een Whatsapp bericht. Aarzel niet om je personal shopper zelf te bellen.

Wie wordt mijn personal shopper?

We matchen je met één van onze personal shoppers op basis van de stijlquiz. Onze personal shoppers zijn personen met een grote passie voor mode en stijl. Hij of zij blijft bij je en is jouw persoonlijke contactpersoon binnen House of Einstein.

Hoe selecteren jullie kleding voor mij?

Elke box is uniek en wordt met de hand samengesteld door een personal shopper. Zij maken de juiste kledingselectie qua stijl en fits. Bij elke box zit een formulier waarop je jouw feedback kan geven zodat jouw volgende box nog beter kan worden samengesteld.

Kosten & betaling

Wat kost het?

Net als in een winkel bepaal je zelf wat je wilt houden en dus wat je afrekent. De prijzen van onze producten zijn hetzelfde als in iedere andere winkel of webshop. (Is dit niet zo? Dan horen wij dat graag!)

Per order rekenen we een servicefee à €7, voor de verwerking. Dit bedrag besteed je dus altijd. Gemiddeld besteden klanten €300 tot €500 per box, maar hier ben je dus helemaal vrij in.

We hebben premium kledingmerken en zijn vergelijkbaar met de betere kledingwinkel en warenhuizen.

We nodigen je uit om de service te proberen en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen!

Hoe betaal ik?

Je betaalt achteraf met iDeal of Bancontact en alleen voor de kledingstukken die je hebt gekozen. Zodra je de box retour hebt gestuurd, ontvang je per mail een factuur met betaallink. We vragen je deze factuur binnen 2 dagen te betalen. Wij werken momenteel niet met PayPal of creditcard.

Betaal ik een borg?

Die mogelijkheid bestaat. Wij hebben een interne profielcheck ontwikkeld waarbij klanten die zich aanmelden worden gecheckt. Het kan voorkomen dat je niet door deze check komt. We vragen je dan een borg te betalen van €400, zodat we je wel de box kunnen sturen. De borg wordt direct verrekend bij de factuur. Het overschot wordt direct naar je teruggestort.

Ik wil een abonnement, kan dat ook?

Ja dat kan. Geef aan jouw personal shopper door hoe vaak je de box wilt ontvangen en wat ongeveer je budget is. Hij of zij zorgt dat de box elke periode bij jou wordt bezorgd.

Verzenden & retournering

Hoe werkt de verzending bij jullie?

Wij verzenden alleen binnen de Benelux met DHL. Je geeft zelf aan waar en wanneer je de box wilt ontvangen. Ben je niet thuis? DHL doet 4 pogingen, hierna kun je zelf een nieuw moment inplannen. Soms wordt de box bij de buren afgegeven en ontvang je hier een bericht van. Alle DHL-afleverpunten vind je hier.

Hoe kan ik de box retour sturen?

Wil je de box aan ons retourneren? In de box vind je een betaald verzendlabel. Plak deze op je box, over het oude verzendlabel. Je hoeft hem dan alleen nog maar af te geven bij een DHL Servicepoint. Laat je de box liever ophalen door Returnista? Geen probleem, je hoeft er niet de deur voor uit. Via deze link kun je een ophaalafspraak inplannen. Woon je in België? Dan is de box afgeven bij Bpost op dit moment de enige mogelijkheid voor retourneren.

Wat is de retourtermijn?

Je hebt 7 dagen de tijd om alles op je gemak aan te passen. Daarna zien we de box graag retour, inclusief de kleding die je niet wilt houden.

Wat doe ik met kleding die ik niet wil kopen?

Deze stuur je eenvoudig retour met het betaalde verzendlabel dat je in de box vindt.

Versturen jullie ook naar het buitenland?

In principe versturen we enkel naar Nederland, België en Luxemburg. Ben je elders woonachtig, maar wil je wel heel graag een box van ons ontvangen? Neem dan even contact met ons op, dan bespreken we graag de mogelijkheden met je. Houd hierbij wel rekening met verzendkosten die voor eigen rekening zullen zijn.

Overige vragen

Waarom heten jullie House of Einstein?

House of Einstein is vernoemd naar ons eerste kantoor in Leiden, waar we in 2012 zijn gestart. Het kantoor bevond zich in een zeer bijzonder huis, een soort kasteel. Het was het ouderlijk huis van oprichter Jantien. Het huis werd gebouwd door de grootmoeder van Jantien, die universitair onderzoek deed naar planten en met veel wetenschappers bevriend was.

Albert Einstein kwam zodoende vaak in het huis tijdens zijn gast-hoogleraarschap aan de Universiteit van Leiden. Door de groei van het bedrijf hebben we het huis verlaten en zijn we verhuisd naar Amsterdam. Inmiddels zijn we ook ‘de slimme kledingformule voor mannen’.

Wij vinden Einstein cool omdat hij slim is, maar zichzelf niet al te serieus neemt.

Hebben jullie vacatures?

Er is altijd ruimte voor talent! Kijk even tussen onze vacatures of stuur je motivatiebrief naar [email protected].

Hoe kom ik met jullie in contact over potentiële partnerships?

stuur een korte mail met een introductie en voorstel naar [email protected]. We zijn benieuwd!

Hoe gaan jullie om met privacy?

We hebben een uitgebreide privacyverklaring opgesteld, conform de nieuwe Europese richtlijnen die op 25 mei 2018 in zijn gegaan. Deze vind je hier.

Heb je nog vragen?

Bel, app of mail ons gerust.

T: 06 38 77 77 38
E: [email protected]